Nowe logotypy dla firm

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać swoje zadania i firma preferuje odrobinę odświeżenia, powinna pomyśleć nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto rozpocząć od nowa i ogólnie rzecz biorąc przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może przemienić posiadacza, może się rozwinąć albo może zmniejszyć zakres własnego działania.




Mogą zajść różnorakie kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, ale wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. W pewnych sytuacjach poprawka będzie niewielka, wręcz kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy tworzyć logo w pełni od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo w wielu przypadkach w sytuacji dużych firm ludzie już znają się bardzo dobrze z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie w stu procentach mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje natomiast, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać swoje zadania lub już kłóci się z działaniem firmy i wtedy powinno się je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i zdecydowanie lepszy oraz dodatkowo dodatkowo mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Zobacz więcej: warto zobaczyć.