Dobre opakowania produktowe

Opakowania towarów mają ewidentny wpływ na wysokość dystrybucji tych produktów. Każdy produkt, który jest dobrze zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do towarów jest w rzeczywistości bardzo wymagającym celem, ale o ile weźmie się za to osoba, która ma edukację i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest naprawdę świetny.




Przede wszystkim projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane zupełnie inaczej niż przykładowo biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeżeli już produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Oczywiście nie zawsze do pakowania jedzenia używa się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Np jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski wszak ogólnie rzecz biorąc nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich towarów spożywczych. Pomimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi czas, ażeby osiągnąć perfekcję i aby produkt finalny przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym lepiej.

Polecana strona: zobacz tu