Kto zaprojektuje logo

Kiedy powinno się wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to profesjonalnie zrobi. Duże firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem znaków logo zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to powierzyć, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy projektuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest także dosyć dużym kosztem.
W takim wypadku powinno się przedtem zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej ogólnie rzecz ujmując mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała świetnie opracowany zamysł tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest takie proste. Zdarza się, że to wymaga rzeczywiście na prawdę dużo pracy. Projektowanie logo trzeba rozpocząć od nowa i to także nie jest wcale takie łatwe. Logotyp, który był poprzednio, czasem nawet nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale zwyczajnie od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być trochę inne, oczywiście musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, ale powinno przekazywać inne wartości, jeżeli się zmieniły, lub mieć inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest realnie spore.
Sprawdź: zobacz stronę.