Szybkość łącza internetowego

Aktualnie dostawcy internetu próbują coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i gwarantują szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną przykładowo z pogodą. Niemniej jednak nadal może się zdarzać, zwłaszcza w przypadku internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. Jeśli występuje jakiś problem z internetem, warto stworzyć speed test.

Ten test umożliwi nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie należy wykorzystać speed test. O ile prędkość internetu jest na prawdę dużo niższa, oznacza to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji albo zdarzyła się jakaś awaria, przez którą zwyczajnie nie można właściwie dostarczać internetu. Jeżeli istnieje jakiś problem z wydajnością łącza lub urządzeniami, to najlepiej w tej samej chwili skontaktować się z dostawcą internetu, ażeby rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy niedawno nie wystąpiły jakieś błędy na nadajniku. Czasem problem może być wyłącznie przejściowy i wystarczy, aby router zewnętrzny lub wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W przypadku zespolonych urządzeń router zewnętrzny podobnie, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie dobrego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Zobacz: speed test.