Projekt logo

Logo jest zwykle pierwszym, co rzuca się w oczy klientom, którzy wykonali zakupy w danym sklepie albo natknęli się na jakąś stronę internetową. Logo musi być proste, łatwe do zapamiętania, proste do odwzorowania na papierze wręcz bez żadnych zdolności artystycznych. Logo firmy musi być także dopasowane charakterystyką do jej działalności.



Jeżeli firma zajmuje się czymś związanym z naturą, to najlepiej, ażeby było zielone lub żółte. O ile para się sprzedażą produktów luksusowych, warto zastosować złotą albo czarną kolorystykę.
Rozwiązań w zakresie projektowania jest sporo. Projektowanie logo może utworzyć specjalista grafik, ale najpierw może się zająć tym cały dział kreatywny, który będzie proponował różnorodne rozwiązania. Następnie grafik wyłącznie wprowadzi w życie pomysły, jakie powstały w głowach pracowników działu kreatywnego. W bardzo wielu przypadkach inne osoby, wręcz niezwiązane bezpośrednio z projektowaniem mają głowę pełną pomysłów i świeże pomysły, które świetnie sprawdzają się, gdy powstaje kreacja logo. Z całkowitą czyli stu procentową pewnością warto przygotować sporo znaków logo i dać je do akceptacji poszczególnym osobom w firmie. Wówczas to osoby będą mogły wyrazić własne zdanie na temat logotypu i ewentualnie wskażą elementy, które są według nich niespójne. To faktycznie sporo pomaga i warto w tak zaistniałej okoliczności pamiętać o tym, że przygotowanie logotypów nie powinno nigdy spoczywać na głowie jednej osoby, bo ta osoba może nie mieć wystarczającej wiedzy, ażeby wytworzyć coś, co będzie rzeczywiście unikalne i co zachwyci ludzi. Wiele osób jednakże może wytworzyć prawdziwą burzę mózgów, która da taki efekt.
Dodatkowe informacje: zobacz co piszą o projektowaniu graficznym.