Gadżety reklamowe w budowaniu lojalności klienta

Pomimo wielu różnic osobowościowych i kulturowych, większość ludzi przejawia podobne cechy odnoszące się do prezentów. Trudno jest wyszukać człowieka, który byłby niezadowolony z faktu, że został obdarowany jakimś przedmiotem. Tę cechę używa się też w marketingu poprzez oferowanie klientom gratisów czy bezpłatnych próbek. Szczególne miejsce w takim sposobie zdobywania przychylności kontrahentów zajmują gadżety reklamowe. Są one lubiane przez wszystkich, gdyż obejmują w wielu przypadkach bardzo ładne i przede wszystkim praktyczne przedmioty, które faktycznie przydają się w normalnym życiu. Przykładem mogą być kubki reklamowe z nadrukiem, których niektóre chłopcy i dziewczęta posiadają całą kolekcję. Kolorowe kubki już dawno wyparły intuicyjne szklanki i stanowią ulubiony przedmiot powszechnego użytku. Obdarowanie klienta darmowym gadżetem, takim jak brelok reklamowy wzbudza w nim satysfakcję, która przyczynia się do pozytywnego postrzegania danej firmy i przywiązania się do niej. Drobny przedmiot opatrzony logiem firmy to perfekcyjny nośnik promocji, bo wszakże przykładowy brelok przymocowany do kluczy będzie widziany przez inne osoby z otoczenia noszącego go klienta. Ta prosta metoda promocji powinno się do najbardziej efektywnych form poprawy albo wzmocnienia wizerunku firmy. Ci po prostu kochają prezenty i nic nie wskazuje, że kiedykolwiek się to zmieni. Co ciekawe, bezpłatny gadżet wywołuje większe w dużej liczbie przypadków zadowolenie u nabywców niż np. większa ilość towaru za tą samą cenę. Dlatego należy pomyśleć o gadżetach, takich jak breloki, długopisy, notesy z logo albo inne przedmioty zwykłego użytku.

Więcej: tanie kubki z nadrukiem.